Sportsubsidie

Sport is een belangrijke pijler binnen onze gemeenschap. Voor onze jeugd is sport is een belangrijk onderdeel van de ontwikkeling tot een eigen persoonlijkheid en identiteit.

Daarnaast is sporten een factor met een grote invloed op de gezondheid van onze inwoners. Sportverenigingen kunnen net als andere verenigingen een beroep doen op de gemeente wanneer er ambities zijn die ze niet zelfstandig kunnen realiseren. Zowel in faciliterende als in financiƫle zin kan de gemeente, bij een gebleken maatschappelijk belang, daar een rol in spelen met eventueel het toekennen van een subsidie of het faciliteren van een ontwikkeling.

Jeugd en sport

Naast het feit dat voldoende beweging gezond is draagt het sporten in teamverband of individueel de competitie aangaan met anderen bij aan de ontwikkeling van onze jeugd. Dat zou voor iedereen bereikbaar moeten zijn. Inwoners die dat zelf, door persoonlijke omstandigheden, niet kunnen betalen moeten een beroep kunnen doen op een tegemoetkoming in de kosten. Wij willen dat deze inwoners, via de verenigingen, tegemoet gekomen worden in de kosten van het lidmaatschap.