VVD Albrandswaard gaat fuseren!

Tijdens de ledenvergadering van donderdag 1 november hebben de leden besloten te fuseren met VVD Barendrecht en Ridderkerk.

Na de start van de BAR organisatie 5 jaar geleden zijn Barendrecht, Albrandswaard en Ridderkerk elk jaar dichter naar elkaar toegegroeid. Het logische gevolg is dat steeds meer taken in BAR verband worden opgepakt. Door de sterke kanten van de verschillende gemeente te benutten worden processen efficiƫnter gemaakt en kosten bespaard. Hoewel alle drie de gemeenten de vruchten plukken van de samenwerking blijven ze wel zelfstandig. Zo heeft elke gemeente een eigen bestuur en ambtelijke ondersteuning om de wensen van lokale inwoners optimaal te bedienen.

VVD Albrandswaard is enkele jaren geleden met VVD Barendrecht en Ridderkerk in gesprek gegaan om de wens uit te spreken ook als VVD een BAR samenwerking te starten. Zo bewegen we als politieke partij mee met de tijd en kunnen we ons sterke netwerk optimaal inzetten. Het doel is om niet alleen in Albrandswaard, maar in alle 3 de BAR gemeente een liberaal geluid te laten horen. Na meerdere gesprekken met het bestuur en de leden heeft VVD Albrandswaard op de ledenvergadering van 1 november unaniem besloten om te fuseren met Barendrecht en Ridderkerk.

Om de belangen van VVD Albrandswaard binnen de nieuwe samenwerking te behartigen hebben we, wederom unaniem, 2 bestuursleden gekozen. Wij feliciteren Vera Spruit-Remijn en Anneke van Klaveren met deze nieuwe uitdaging. WIj vertrouwen erop dat met de aanstelling van deze 2 sterke kandidaten VVD Albrandswaard optimaal wordt vertegenwoordigd.