Raadsbreed akkoord 2022-2026 vastgesteld!

Gister is het raadsakkoord vastgesteld door de meerderheid van de raad. Het akkoord wordt, anders dan andere periodes, gedragen door een grote meerderheid van de partijen. Alle fracties hebben namelijk de mogelijkheid gehad om mee te schrijven.

Fractievoorzitter Roy Verduyn gaf in zijn bijdrage aan dat VVD Albrandswaard verheugd is dat er een raadsakkoord ligt waar alle fracties aan hebben meegewerkt. VVD Albrandswaard heeft voldoende invloed gehad op het akkoord waardoor onze liberale standpunten uit het partijprogramma terugkomen. Tegelijkertijd is er voldoende met de andere partijen meebewogen waardoor er een goede basis ligt voor een mooie samenwerking van alle partijen de aankomende vier jaar. VVD Albrandswaard kijkt uit naar een mooie samenwerking met de 6 andere partijen.

Na het vaststellen van het raadsakkoord was het tijd om het college te benoemen. Vanuit VVD is Mario Bianchi naar voren geschoven als wethouder Financiƫn, Economie, Afval, Mobiliteit en Bedrijfsvoering (BAR). Een uitdagende en evenwichtige portefeuille waar de kwaliteiten van Mario goed op aansluiten. Hij zal het college vormen samen met Richard Polder van de EVA en Mieke van Ginkel van het CDA.

Met het accepteren van het wethouderschap liet Mario Bianchi een raadszetel achter. Deze plek is ingenomen door de nummer 5 op de lijst, Eric van der Klooster. VVD Albrandswaard wenst zowel Mario als Eric veel succes de aankomende raadsperiode.